Kunnen kiezen. Vrijheid, keuzes en rechtvaardigheid in de curatieve gezondheidszorg

Fysiek exemplaar

Leefomgeving & Klimaat

In 2006 werd het huidige zorgverzekeringsstelsel voor curatieve zorg ingevoerd, onder meer met het idee de patiënt ‘centraler’ te stellen. Nu, bijna 10 jaar later, is het tijd de balans op te maken. Terwijl de aandacht van de politiek volop ligt bij het beheersen van de zorgkosten – en par- tijen van links tot rechts het eens zijn over de noodzaak daarvan –, is er minder aandacht voor de vraag of dit stelsel wel zo dienstbaar is aan de burger, verzekerde en patiënt als liberalen een decennium geleden wellicht verwachtten.

Leefomgeving & Klimaat
Bestel bij publisherBestel een fysiek exemplaar
Open PDF
Infomatie