Soevereiniteit

Fysiek exemplaar

Internationaal

Zonder daar altijd bewust van te zijn, gaan veel van de berichten in het nieuws en in de kranten over het thema soevereiniteit. Als het gaat over politiek en verkiezingen bijvoorbeeld, maar ook bij de onderwerpen die raken aan de Europese Unie en de inzet van onze krijgsmacht. Het gaat daarbij altijd over bevoegdheden en meer specifiek de verdeling en concentratie daarvan. Nog altijd een uiterst belangrijke vraagstuk. Gezien de toenemende complexiteit van bestuurslagen waarmee burgers zich vandaag de dag geconfronteerd zien, misschien zelfs wel belangrijker dan ooit. Toch is het zelden duidelijk wat precies wordt bedoeld met soevereiniteit als die term wordt gebezigd. Personen kunnen het in hetzelfde gesprek over soevereiniteit over totaal verschillende zaken hebben.

Soevereiniteit

Internationaal
Bestel bij publisherBestel een fysiek exemplaar
Open PDF