Vrouwenkiesrecht

Fysiek exemplaar

Geschiedenis

In 2017 is het honderd jaar geleden dat het algemeen mannenkiesrecht werd ingevoerd, evenals het passief kiesrecht voor vrouwen. Daarmee konden vrouwen zich voortaan verkiesbaar stellen en ook gekozen worden. Tevens werd de weg vrijgemaakt voor actief kiesrecht voor vrouwen het recht om ook zelf een stem uit te brengen. Het zou nog tot 1919 duren alvorens vrouwen daadwerkelijk actief kiesrecht verwierven.

Vrouwenkiesrecht

Bestel een fysiek exemplaar
Open PDF
Infomatie
Liberaal Journaal
Infomatie
Liberaal Journaal
September 1, 2017
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Deze editie is niet beschikbaar
Liever een fysiek exemplaar?

Hier kan je een fysiek exemplaar van dit artikel bestellen. Als vriend van de TeldersStichting kan je al onze nieuwste publicaties thuis ontvangen.